2017. augusztus 21. Hétfő  ·  Eddigi látogatók: 990,506  ·  Online: 77
Vasi Magazin menü
Magazin archívum
2013.
01 
2010.
08 
2009.
05  12 
Keresés
Vasi Magazin ajánló
Díszmadár Magazin ajánló
Partnereink
Prospektus Nyomda Veszprém
[ Partnerek ]
Hírlevél
Linkajánló
Vasi Magazin - Cikkek  
     
 
Gyártó által előírt szervizek hol történjenek?
Nyomtatható változat!

.

Ezek a kérdések felvetődnek az autó vásárlása utáni időszakban, amikor eljön az idő, hogy esedékessé válik a szerviz!
Elvileg lehetséges, nem kizárt a garanciaidő alatt a gyártó által meghatározott idő-, vagy km- periódus, valamint szervizkijelző jelzése esetén a szervizt márkafüggetlen szervizben elvégeztetni! Ezzel addig nincs is semmi probléma, amíg a garanciális időszak alatt valami olyan hiba nem következik be, ami garanciális javítást igényel! Ilyenkor van az, hogy a márkafüggetlen szerviz feltartja a kezét, és azt tanácsolja, hogy keresse fel valamelyik márkaszervizt, mivel ő garanciális javítást nem végezhet, nincs erre feljogosítva.
A problémák ekkor kezdődnek, mivel a garanciát nem a márkaszerviz, hanem a gyártó adja, és így a feltételeket is ő határozza meg, az idevonatkozó jogszabályok alapján.
A garanciális javítást a márkaszerviz csak abban az esetben végezheti el, ha az eddigi szervizek vagy javításokhoz felhasznált anyagok, alkatrészek, megfelelősége hitelt érdemlően bizonyítható. Vagyis mindenről, ami eddig történt a gépkocsival bemutatják a számlát, mind anyagra, mind alkatrészre és elvégzett munkára vonatkozóan, és a hibatároló lekérdezését igazoló kinyomtatott bizonylatot is beleértve. Ha ezen bizonylatok közül valamely hiányzik, a márkaszerviznek nincs lehetősége az adott garanciális munka elvégzésére. A gyártó a márkaszerviznek nem téríti meg az általa elvégzett garanciális javítást a fentiekben leírtak hiánya miatt! Amennyiben az eddigi szervizek a gyártóval, illetve az importőrrel szerződésben álló márkaszervizben történtek, a garanciális javítás elvégzéséhez a gyártó mű egyéb vizsgálatot nem ké, mivel az eddigi javítások bizonylatolva vannak egy olyan egységes informatikai rendszerben, melynek alkalmazását a gyártó kötelezően előírja az általa feljogosított szervezetek számára. Így az előélet bármikor hitelt érdemlően lekérdezhető és bizonyítható! Nagyon fontos tényező, hogy vannak olyan visszahívási akciók a gyártó által előírva, melyről a márkaszerviznek, illetve az általa feljogosított szervezetnek adja meg az információt, és ezt az időszakos szervizek, vagy javítások alkalmával kell elvégezni. Ilyen a szoftverfrissítés is. A mai autóknál szinte minden funkciót processzorok irányítanak, vezérelnek, és ezek ellenőrzéséhez, frissítéséhez, csak az adott márkaszervizben van lehetőség, sőt számukra kötelező a gyártóval az online kapcsolat.

« vissza oldal teteje Küldje el ismerősének
 
  2009 © MG Bt. · Minden jog fenntartva. 4brainz - webdesign & development | weboldalsablonok.hu